Oh!Belog

Friday, April 12, 2013

Mak Cik Tua YANG OVER itu PEGAWAI KERAJAAN..

Assalammualaikum


Ok apa kena mengena pic di atas dengan Entry kali ini? Of course ada kaitanlah wei. Haha.. Kalau aku x pergi ambil tu baucer BR1M x adanya aku jumpa seorang pegawai kerajaan ya c Mak Cik tua yang hitam lagi gemuk yang terlebih adab n sopan. Lalala.. Sori lah Mak Cik.. Mulut I ni mmg kurang ajar terhadap manusia yg terlebih adab n sopan.

Pada tarikh keramat iaitu pada 10 April 2013, balik jak dorang mem aku dr sekolah terus dia cakap ba capat ko mandi kita pergi ambil BR1M kau di Pejabat Daerah. Aku kalau pasal duit memang cepat, lebih-lebih lagi duit free. Hahaha. So dengan happynya aku p itu pejabat daerah dgn my mum.

Tapi kegembiraan aku musnah. Ku sangkakan panas berpanjangan, rupanya gerimis mengundang.. Haha. Aku ada kat pejabat daerah itu mau dekat jam 2 lebih. Orang ramai time tu. Tapi kaunter belum buka! Dorang ni makan gaji buta ke apa?  mau dekat jam 4 muka dorang muncul. Ok itu aku x ambil kisah yg penting duit dapat. tapi ada sorang pekerja situ ya c maci yg gemuk lagi hitam sudahlah bukan bidang tugas dia, boleh2 lagi dia p marah kami why lambat ambik tu BR1M. Boleh2nya dia bw kami bergaduh. Macam mana etika bekerja kau ow maci. X mesra pelanggan. kau fikir semua yg p ambil tu BR1M itu x pelajaran ka? Miskin sangat ka? ow please setakat kerani jak pun.. Jgn2 sijil STPM pun sangkut...wakakaka.. 

Sekurang2nya ko fikirlah kenapa kami x pg awal2. Dah lah kami x tau yg kami ni layak or x dpt 2 BR1M. Dahlah teda surat mahu bagi tahu, orang call2 pun x kena angkat dan mcm gitulah kau layan kami.. Ow please nasiblah mami aku kenal kau, klu x aku join sekaki bergaduh tu hari. Aku rasakan semua pekerja kat pejabat daerah itu tua2 belaka.. Apa kata kamu pencen n bagi peluang pada kami yg muda2 ini untuk bekerja sana. sudahlah tua mau mampus ada hati lagi mahu bawa bergaduh dengan orang awam.. Kau balik p ambik kursus adab n tatasusila lah. Macam mana seorang pegawai kerajaan boleh bekerja mcm itu? Aku hairanlah macam mana dia boleh kena ambik kerja. Baik pencen p jaga cucu la maci... 

SEKIAN, MAJULAH GOLONGAN MUDA UNTUK MENDAPAT PEKERJAAN

1 comments:

rara Ed said...

Kalau makcik2 yang jadi kerani memang macam tu.. mengada je.. selalu sangat mcm tu.. kat mana2 kalau makcik jadi kerani mst ade je yg tak kena..
:) btw jemput singgah blog rara..
http://carirara.blogspot.com/