Oh!Belog

Saturday, April 6, 2013

Politik oh Politik

Assalammualaikum..



Entry kali ini lain dari yang lain. Oleh itu jangan saman saya..Hahaha

Sejak mantan PM kita mengisytiharkan pembubaran parlimen Malaysia boleh dikatakan memang amat ketara parti-parti politik di negara kita berlumba-lumba untuk menaikkan parti mereka untuk meraih undian. Tak salah, dah memang hak mereka kan.Huhuhu.. So motif buat entry? Saja boring..hahaha..Joke..

Aku sebenarnya meluat bila buka saja FB terpampang kat depan mata status yg berbaur politik. Caci maki sesama mereka, umpat-mengumpat, fitnah-memfitnah. Tapi yang ironiknya yang buat semua ni semuanya budak bawah umur, budak hingusan, budak yang masih perlu belajar akan adab sopan, tatasusila dengan betul, perlu belajar bahasa melayu dengan baik dan perlu bagi mantap subjek sejarah (motif?) mereka. Adik-adik sekelian, belajar biar lulus exam dulu ok, baru berlagak macam orang dewasa. Nah di sana teda orang ambil kisah suda.

Itu baru budak, yang belia2 sudah ni pun sama. 2 x 5. Tahu mahu komplen saja. Serius ok, bercakap guna otak, bukan kepala lutut. Jangan tahu menyalak saja di Fb kalau diri itu belum mendaftar undi..wakakaka. Lame. sangat lame. Aku bukan penyokong kerajaan or pembangkang. Bagi aku dua2 ada benar dan ada juga salah. Tapi agak2 lah kalau PTPTN pun kamu x mahu bayar. Sudah adat, meminjam mesti lunaskan kembali. Dalam agama pun kena ajarkan? So faham-faham sendirilah. Dan di sinilah ternampak kebodohan para student yg buat demo2 segala bagai. So stupid lah. Aku tahu kebebasan bersuara hak kita. Aku pun belajar PAM malah student sejarah ni. Tapi dari aku buat demo segala bagai, buat rusuhan sana sini, baik aku study bagi DEKAN, keluar U dapat keja bagus2, tidur, makan n so on, teda kemalangan jiwa berlaku, kerosakan harta benda dan lain2. Nak tanya apa yg kamu dapat?? ya pok femes kan..hahaha...Ops sorry my bad.

Sebenarnya banyak lagi aku nak merapu ni, tapi takut kena saman. Hahaha.. sekali lagi aku tegaskan aku bukan penyokong BN or PAS PKR DAP ka apa ka! Tapi cuba kita buka minda kita, berfikir dengan akal logik,dan hayati ayat ini, "KALAU KITA SUDAH MERASAI KEBAIKAN SEKARANG, KENAPA MASIH LAGI HENDAK MENCARI MASALAH DI KEMUDIAN HARI" so renung-renungkan dan selamat mengundi. Undi anda adalah rahsia..hahahaha..

P/S: BOLEHKAH AKU X MENGUNDI?....

0 comments: