Oh!Belog

Monday, December 12, 2011

Masih Tertanya-tanya

Assalammualaikum

Seriously aku pun tengah blur akn entry yang akan aku post ini (bukan ko dah post ke). Actually entahlah apa yang bermain di fikiran aku sekarang ini. Ok la sebelum aku nak start apa2 to Maci Zoraya awal2 lagi aku nak cakap aku bukan tiru post ko ya..Huhuhuhu.. Pembukaan saja yang sama. Peace.. :)

‎2931: all i can say, ko memang kuat. Ko tidak kisah kalau org mahu ckp apa pun pasal ko sbb ko tau apa ko buat sentiasa betul. Ceria. Kuat bergambar. Walaupun hatinya slalu d sakit, tp dia tdk give up easily. Dia semakin ayu. :D

Hairan? Aku lagi hairan ini. Oklah ini adalah satu permainan yang telah dihangatkan oleh Oshin kat Fb. Berbalik kepada tajuk yang asal. Aku sebenarnya masih tertanya-tanya yang aku ini orang yang macam mana. Adakah aku sekuat dan setabah seperti apa yang dikatakan? Aku blur.. Otak dan jiwa aku saling x terconnect antara satu dgn yang lain.

Orang katalah, bukan aku kata. Selama aku hidup 22 tahun ini orang selalu kata yang aku ini baiklah, penyabarlah dan stock2 budak suci n muci ini. Serious orang yang cakap ini bukan aku syok sendiri. Dari zaman kegelapan sampai aku dah menemui cahaya ini mana-mana aku pergi dorang akan cakap sebegitu. Aku ini baik sangat ka? Sampai orang cakap aku terlampau baik sampai kena pijak kepala. Well hakikatnya kejadiannya adalah benar.

Seriously aku ini bukanlah baik dan sekuat yang disangkakan. Aku pun menusia biasa juga yang punya hati dan perasaan...<---- Serius Der ayat x boleh bla... Aku sedar orang gunakan aku. Aku sedar orang ambil kesempatan atas diri aku. Aku sedar apa yang dorang buat selamanya ini... Orang gila n bodoh saja yang tak sedar. Kalau dulu masa zaman kegelapan yang tidak punya akal fikiran cara aku untuk melupakannya hanya menangis dan menagis dan terus menangis. Esoknya aku buat seperti teda apa-apa! Aku x nak nampak lemah depan mata mereka. Sekarang ini kalau ada yang buat aku sakit hati or benda yg lain, Ya! aku juga akan menangis, tetapi aku menangis di atas tikar sejadah dan berdoa agar dorang sedar apa yang telah lakukan dan berharap mereka berubah.

Kamu tentu akan cakap aku bodoh kan! Hello, I budak U ok..hahahah...Tak la.Gurau ok. Alasan yang sebenarnya adalah bagi aku sahabat tetap sahabat walaupun seburuk mananya perangai mereka. Manusia boleh berubah kan. Macam juga aku yang berubah ke arah kebaikkan walaupun aku tahu yang aku x baik mana pun. Tapi still boleh dibanggakan lah. Aku boleh maafkan mereka walaupun adakalanya mereka x layak dimaafkan. Walaupun segala maki hamun yg keluar dari mulut aku, tetapi dalam hati aku tak bermaksud sedemikian.

Berkenaan hati yang selalu disakiti. Well 3 kali berturut2 kot aku kena wat begitu. First2 dorang cari kita. Bertemu dan berkenalan dari hati ke hati. Kemudian bunga2 cinta telah bersemi. Ku sangkaan panas berpanjangan, rupanya gerimis mengundang, c watak sampingan datang dengan tanpa rasa bersalah. Menggugat perhubungan yang telah dibina. Dia pergi tanpa rasa bersalah. Heroin yang dulunya watak utama dalam drama bertemakan percintaan telah dianggap sebagai watak penjahaat dalam drama tersebut. Akhirnya dia berasa letih untuk terus merebut kembali hati hero semalaya. Dia hanya terus menunggu dan menunggu. Adakah dia akan kembali? Sangat klise kan cerita ini. Ya aku adalah watak heroin di atas yang telah dianggap sebagai watak penjahat dalam drama cinta ini. Sungguh malang nasib aku kan. Kalau ini yang dikatakan tabah dan kuat seperti oshin katakan, aku akui akan kebenaran. Kalau aku tidak kuat aku akan jadi macam perempuan-perempuan bodoh yang ada di luar sana yang bergaduh depan khalayak ramai semata-mata seorang lelaki. Maruah aku lebih tinggi kot!

Orang cakap hati yang selalu disakiti berkali-kali pada masa akan datang akan munculnya seorang doktor untuk merawat luka yang sangat mendalam itu. Pada masa itu kita akan berasa syukur atas ujian yang telah kita jalani sehinggakan telah dikurniakan anugerah yang terindih.. Ramai orang cakap orang yang banyak diuji oleh-Nya adalah orang yang paling disayangi-Nya.. Terimah kasih Tuhan kerana sayang akan aku..

0 comments: